torsdag 25 augusti 2011

Folkpartist till angrepp mot Jonas Lundgren (v)

I dagarna publicerade Mitt i Lidingö Tidning en artikel skriven av folkpartisten Göran Tegnér. Tegnér som är vice ordförande i Tekniska nämnden svarade på en tidigare publicerad debattartikel i samma tidning av vänsterpartisten Jonas Lundgren angående sponsring av parkbänkar. I sin artikel skriver Göran Tegnér bland annat ”Jonas Lundgren och vänsterpartiet tycker att styrka är lika med en maximal skattesats” och ”Vänsterpartiet vill helst ta ut 100 procent i skatt”.
- Jag tycker att Tegnérs artikel är ett klassiskt exempel på en argumentation som frikopplas från all saklighet för att vinna billiga politiska poänger. Tegnér gör bort sig genom att ljuga om vänsterpartiets politik i sin artikel, det är inte snyggt, det är vare sig retorik eller saklig argumentation utan istället en form av idiotförklarande av alla som tycker annorlunda. Jag blev förvånad när jag läste artikeln, säger Jonas Lundgren till Lidingöpolitiken, där Lundgren också medarbetar.
Ett skriftligt replik till Tegnér har sänts till Mitt i Lidingö Tidning skriven av mig och Sven-Erik Wånell från Vänsterpartiet Lidingös kommunpolitiska grupp, avslöjar Jonas Lundgren.